2e editie #storymakers event groot succes

Cherry LAB storymakers 2016

Op 17 maart 2016 was het weer zover; de tweede editie van ons #storymakers event ging van start in Hotel de Goudfazant aan het Amsterdam IJ. Een stralende zon verwelkomde de 130 online influencers en 50 brands & bestemmingen op onze rode loper voor een dag vol kennisdeling, netwerken en gezelligheid. En zo’n dag werd het! Vol trots blikken we terug.

Sfeerbeeld 1.2

Sfeerbeelden2

De laatste preps: rode loper, de badges en een drone!

Trendwatcher Tessa aan de Stegge trapte het symposium van #storymakers af met een welkomstwoord, gevolgd door de resultaten van het Cherry LAB online influencer onderzoek 2016 waar uiteindelijk 130 online influencers aan hebben deelgenomen! Uit het onderzoek bleek onder andere dat online influencers zich professionaliseren en hierbij ook nieuwe business modellen aanwenden. Benieuwd naar de overige uitkomsten? Lees het in de samenvatting van ons onderzoek.

IMG_6143 kopie

Vervolgens was het woord aan ‘one happy coconut island’ Aruba Tourism Authority en reiszoekmachine Skyscanner. Een van Nederlands grootste influencers, Anna Nooshin (@annanooshin), beantwoordde de meest prangende vragen uit de zaal en Wesley Glasmacher lichtte de wereld van Instagram en zijn succes met zijn social kanaal @wesinthewild toe. Tot slot gaf ANVR een kijkje in het trendonderzoek ‘hoe reizen we in 2016’.

Sprekers1

Sprekers2

Van links naar rechts: Skyscanner, Wesley Glaslacher & Tessa aan de Stegge, Anna Nooshin, ANVR, Tessa aan de Stegge, Aruba Tourism Authority. 

Na het symposium was het tijd voor de lunch; kennis maakt hongerig! Veel online influencers, brands & bestemmingen zochten de zon op met een broodje gerookte zalm met kruidenboter, komkommer en radijs, serranoham met rucola, eiersalade met truffelmayonaise of een salade van venkel met amandelen. Aangevuld met een gezonde fruitshake voor de benodigde vitamines, bleek iedereen weer helemaal opgeladen om te netwerken tijdens de Shop & Stop Markt.

Lunch

sfeerbeeld3

Met de 50 aanwezige brands & bestemmingen kon het niet anders dan een gevarieerde en interessante Shop & Stop Markt worden; van brands als Hard Rock Cafe Amsterdam, Mo Media, Jannissima en Lighthouse Works tot bestemmingen als Travel Alberta, Tirol, Oman en Zuid-Limburg.

Shop en Stop1

 

Shop en stop2

Van links naar rechts: Hard Rock Cafe, Aruba Tourism Authority, Mo Media, Srprs.me, Oostenrijk, Skyscanner

Ook het Cherry LAB eiland was goed vertegenwoordigd met brands als Icelandair, DFDS, Eurocamp, Martinhal, Kitzbuhler Alpen, Merk Fryslân, Marketing Leeuwarden en Bries! De 130 influencers ‘shopten en stopten’ er lustig op los waarbij de goodies werden verzameld in de enige echte #storymakers goodiebag!

Foto 17-03-16 15 20 09

Als finale klapper van de Shop & Stop Markt gaf srprs.me een reisje weg waarbij de gelukkige online influencer de volgende dag al klaar moest staan met pyjama en tandenborstel. Leonie ter Veld (gewoonwateenstudentjesavondseet) won en vloog de volgende dag al naar destination unknown!

Foto 17-03-16 16 09 13

Kon jij er dit jaar helaas niet bij zijn? Niet getreurd want we zijn van plan #storymakers gewoon weer te organiseren in maart 2017! Stay tuned..

IMG_6103 kopie