PR en marketing pop-up store Pop into Berlin – visitBerlin

Trendy Berlijn ervaren? Voor één week kon dit gewoon in Amsterdam. visitBerlin opende hier een pop-up store met een curatie van het beste uit Berlijn. Wij zorgden voor optimale PR en promotie.

visitBerlin Pop-into-Berlin
vistBerlin pop-up store

Wie en waarom? Pop into Berlin voor Berlijn-ervaring

Om Berlijn als hotspot onder de aandacht te brengen bij potentiële bezoekers bracht visitBerlin de beste Berlijnse brands naar Nederland. Zo werd het trendy en innovatieve imago van de stad versterkt.

Strategie? Out of the box guerilla marketing en PR

PR vóór en tijdens het event. Voor nog meer naamsbekendheid en zichtbaarheid, werd er door de stad geflyerd, vond er een zadelhoescover-invasie plaats binnen onder meer de YUC-doelgroep (Young Urban Creative) en reden er urban tuk tuks om nieuwsgierige Berlijnlovers direct af te leveren bij de pop-up store.

Tools?

  • Persberichten
  • Medialobby
  • Interviews op lokale radio
  • 1 op 1 bezoek pers in winkel: rondleiding, fotomomenten, interviews
  • Social media winacties
  • PR event
  • Guerilla marketing: zadelhoesjes overtake, vervoer van nietsvermoedende toeristen en locals naar de winkel in tuk tuks
  • Promotie: flyering
  • Branding: zichtbaarheid brand door outdoor promotie op tuk tuks

Resultaat: Interesse in Berlijn als hotspot gewekt

Alles over Pop into Berlin was wekenlang te vinden in 80 media, van hotspotwebsites tot lifestyle magazines van dagbladen tot lokale media. De store in Amsterdam werd druk bezocht, de interesse in Berlijn als hotspot is dus gewekt!