Hartjescampagne – Reis met je Hart

Graag bouwen aan je naamsbekendheid maar beschik je niet over de nodige (financiële) middelen? Dat kan ook anders! Cherry LAB startte in de zomer van 2016 pro bono met de pr voor stichting Reis met je Hart en introduceerde de doorlopende hartjescampagne om meer bekendheid voor de stichting te verkrijgen via online media en social influencers.

Cherry LAB RMJH
Cherry LAB RMJH5
Cherry LAB RMJH2
Cherry LAB RMJH4

Wie en waarom?

Stichting Reis met je Hart zet zich in voor mensen die, om welke reden dan ook (denk aan een lastige scheiding, mantelzorg, ontslag, arbeidsongeschikt etc), niet op vakantie kunnen en dus geen mogelijkheid hebben hun batterij weer even op te laden. Het doel van onze campagne is primair om zonder sponsoring meer bekendheid en free publicity voor de stichting te genereren via social (en online) media. Secundair hopen we door deze hartjescampagne bij te dragen aan meer nominaties en donaties voor stichting Reis met je Hart.

Strategie?

Voor de stichting Reis met je Hart ontwikkelden we in juni 2016 het concept van de hartjescampagne, die we tot op de dag van vandaag succesvol op poten zetten. Hierbij vragen we geheel vrijblijvend aan influencers of zij een foto met een roze vilten hartje willen maken op een moment waarop zij een echt ‘vakantiegevoel’ hebben. Dit kan op een tropisch strand zijn maar ook gewoon in de achtertuin of in bad. Vervolgens vragen we hen of zij deze foto in (een van) hun social kanalen willen plaatsen met @reismetjehart en #reismetjehart. Het vilten hartje krijgen de influencers thuisgestuurd en is gemakkelijk mee te nemen op reis. Want geluk delen doet iedereen toch graag?

Tools?

  • Conceptontwikkeling campagne
  • Persoonlijk pitchen van Reis met je Hart bij online influencers
  • Ongoing monitoring & rapportage
  • Roze, vilten hartjes!

Resultaat?

In totaal zijn er naar aanleiding van de hartjescampagne al meer dan 120 hartjes op Instagram, Twitter en Facebook gepost en als leuke extra zijn er tenminste 10 artikelen in (online) media verschenen. Zo zagen we de hartjescampagne al voorbijkomen in Nouveau en Reiz& Magazine maar ook op www.eatpurelove.nl en www.stopandstare.nl!

Draag jij ook graag je steentje bij? Of werk je voor een (travel gerelateerde) stichting zonder budget maar met grote dromen? Laat het ons vooral weten!