Online influencer campagne – Zwitserland Toerisme

Al eens van de Grand Tour of Switzerland gehoord? 10 online influencers ontdekten ieder een eigen deel van de 1600 kilometer tellende route. Wij zorgden voor het A-Z opzetten en monitoren van deze campagne.

Portfolio - Zwitserland toerisme
Online influencer campagne - Zwitserland Toerisme
Online influencer campagne - Zwitserland Toerisme

Wie en waarom? Promoten Grand Tour of Switzerland

De Grand Tour of Switzerland is een route van 1600 kilometer die in 9 etappes 44 landschappelijke en culturele hoogtepunten van het land in een rondreis verbindt. Zwitserland Toerisme wilde met een online influencer campagne meer online en social aandacht creëren rondom de Grand Tour of Switzerland en de bestemming Zwitserland zelf.

Strategie? Contentmarketing en PR

Samen met Zwitserland Toerisme ontwikkelden we het concept van de campagne rondom de bestaande Grand Tour. We hebben tien samenwerkingen van A-Z opgezet en gemonitord met bloggers, vloggers en social influencers uit Nederland en België. Van 1-5 juli reisden alle influencers samen af naar Zwitserland en trapten we af met een kick-off event. Daarna ontdekte ieder een eigen traject van de tour, passend bij zijn/haar publiek. Voor, tijdens en na de reis werd continu content gedeeld via verschillende kanalen, waarbij altijd de hashtag #SwissGrandTour werd gebruikt.

Tools?

  • Conceptontwikkeling campagne
  • 10 A-Z influencer samenwerkingen
  • Kick off event met:
  • Presentatie over de Grand Tour of Switzerland
    • Lunch en diner in Zürich
    • Stadstour door Zürich
  • 10 individuele programma’s toegespitst op de doelgroep en wensen van de influencers

Resultaat: Grote buzz rondom Grand Tour of Switzerland

De influencer campagne resulteerde in ruim 300 posts (blogs, vlogs en social media posts). Meer bekendheid creëren voor de Grand Tour of Switzerland is dus zeker gelukt!