Online influencer event #FoodiesFriesland – Merk Fryslân

Ontzettend tof! De Foodtour die we hebben gedaan met 17 online food-influencers langs de food hotspots van Friesland en Hoofdstad van de Smaak Leeuwarden. Friesland als culinaire hotspot is het helemaal volgens online influencers.

Friesland
Friesland Foodtour

Wie en waarom? Food influencers on tour voor Merk Fryslân

De marketingorganisatie van Friesland, Merk Fryslân, wil de Friese gastronomie en lokale producten onder de aandacht brengen. Met een ludieke tour lieten we food influencers proeven en ervaren waarom Leeuwarden de titel Hoofdstad van de Smaak waarmaakt.

Strategie? Culinaire tour en jamsessie met influencers

Onze campagne was erop gericht de belangrijkste food influencers alles te laten proeven en ervaren wat Leeuwarden rijk is op foodgebied. Naast een culinaire tocht mochten ze zelf aan de slag in een jamsessie kookworkshop, wat unieke native content opleverde.

Tools? Foodtour met 17 gastronomie influencers, programma:

1. Een presentatie over de Friese gastronomie in het algemeen en Leeuwarden als Hoofdstad van de Smaak
2. Een wandeling door Leeuwarden-stad waarbij influencers op bezoek gingen bij lokale producenten en topchefs en culinaire hoogstandjes mochten proeven
3. Een tour per oldschool bus over het Friese platteland langs lokale producenten
4. Een kookworkshop met vier Friese koks en studenten van het lokale MBO

Resultaat? Unieke #FoodiesFriesland content!

Wat vonden de influencers van de spannende Friese keuken? Het evenement resulteerde in meer dan 120 social media post en ruim 40 unieke blogposts gericht op de meest relevante doelgroep: food lovers. Door dit evenement nam de interesse voor de Friese cuisine en bezoekjes aan Friesland toe!

Showcase