Volledige Representatie – Turismo do Alentejo

Pal boven de Algarve ligt misschien wel de mooiste regio van Portugal: Alentejo. Wij zorgden er door middel van volledige representatie via media en reisbranche voor dat deze ongerepte regio bekend werd bij de liefhebbers van wonderschone natuur, excellente gastronomie en boeiende geschiedenis van Turismo do Alentejo.

Turismo do Alentejo
Turismo do Alentejo

Wie en waarom?: Introductie ongerepte Portugese regio in de Benelux

Als er één plek zou zijn in Zuid-Europa waar Benelux-reizigers heen zouden gaan als ze er vanaf wisten, is het Alentejo wel. Aan de schoonheid van de regio zal het dan ook niet liggen, alleen is dit gebied nog relatief onbekend. Aan ons de taak de (naams)bekendheid van deze kanjer te vergroten binnen de Benelux!

Strategie? Volledige Representatie

Een regio als Alentejo heeft recht op een grootse, multi-channel aanpak. Door een intensieve Alentejo-injectie van twee jaar via pers, de reisbranche en direct gericht op de consument kreeg Alentejo de (naams)bekendheid die het verdient binnen de doelgroep.

Tools?

  • Inline PR: persberichten, mediareizen en interviews
  • Branding: events voor influencers
  • Social Media: strategie, content en community management
  • Consumentenmarketing: representatie op consumentenbeurzen
  • Trade Marketing & Sales: door-to-door salesactiviteiten
  • Marktonderzoek en trendadvies
  • B2C Marketing
  • Evenementen
  • Beurzen en vakevenementen

Resultaat: Verborgen schat Alentejo op de kaart

Alentejo werd als ‘beste geheim van Portugal’ onthuld in alle nationale dagbladen en outdoormedia. In 350 publicaties viel voor te proeven wat de regio te bieden heeft. Enthousiastelingen konden gelijk boeken bij 10 nieuwe niche touroperators. Alentejo mocht 150% meer toeristen uit de Benelux welkom heten. Kortom: In 2014 en 2015 kon niemand meer om Alentejo heen.