Trendonderzoek & Launch PR Campagne – Camptoo

Het deeleconomieplatform Camptoo, dat particuliere (ver)huurders van campers en caravans bij elkaar brengt, is on trend! Aan de hand van een rapport waarin we de huidige reisbehoeften en kampeer- en deeltrends onderzochten, hebben we Camptoo als first mover op de kaart gezet via dagbladen, tijdschriften, blogs, vlogs en websites.

Camptoo

Wie en waarom? On trend reisorganisatie promoten

Camptoo is opgericht in 2014 en is het eerste en grootste deeleconomieplatform voor campers en caravans in Nederland. Het doel van onze campagne is het branden van Camptoo als on trend reisorganisatie die toffe camperroadtrips aanbiedt en als first mover, om zo naamsbekendheid te genereren en meer (potentiële) huurders en verhuurders te enthousiasmeren en verzamelen.

Strategie? Onderzoeken & communiceren kampeerbehoeften en -gedrag anno 2016

Door het concept te koppelen aan de trends rondom de deeleconomie en het roadtrippen in een authentiek kampeermiddel, hebben we Camptoo kunnen positioneren en lanceren richting de media als dé ‘Airbnb on wheels’. Het trendrapport vormde een startpunt van waaruit we door middel van lobbyen en het opzetten van mediareizen en interviews zoveel mogelijk exposure voor Camptoo hebben gecreëerd.

Tools?

  • Trendonderzoek naar deeleconomie, kampeerbehoeften en -gedrag en op welke manier Camptoo hierop inspeelt
  • Media updates om Camptoo te introduceren bij zowel B2C als B2B media
  • Persoonlijk pitchen van trendrapport bij online, print en RTV media
  • 5 groepjes van online influencers tegelijkertijd op roadtrip met een camper om een boost te creëren
  • Individuele mediareizen voor continue exposure
  • Interviews (on wheels) met oprichter Martijn Peeters

Resultaat? Awareness

In totaal zijn er naar aanleiding van onze initiatieven al meer dan 250 publicaties verschenen over Camptoo op zowel blogs, online magazines, social mediakanalen en in dagbladen, printmagazines en RTV-media. Een van de toppers is een publicatie in Volkskrant magazine (zie bovenaan deze pagina), die voortkwam uit het trendrapport, een interview met oprichter Martijn en een individuele mediareis om het concept te testen. Steeds meer reizigers wagen de sprong en willen op pad met een camper of caravan van een particulier. Camptoo is booming!