Trend Onderzoek – Sanoma

Sanoma on top of trends

Sanoma Media is de uitgever met het meest toonaangevende portfolio van Nederland. Belangrijk dus, dat alle hoofdredacteuren on top of trends zijn om vooruitstrevende content te schrijven en ultiem te kunnen samenwerken met marketing en sales.

Sanoma
Sanoma

Wie en waarom? Redactie en sales op één lijn

De doelstelling van het onderzoek voor Sanoma was om de reistrends voor het nieuwe jaar in kaart te brengen. Door dit te vertalen naar concrete trendverhalen, reikten we reisredacteuren concrete handvaten aan om on trend reisverhalen te vertellen en bewerkstelligden we een relatie tussen marketing/sales en de redactie.

Strategie? Trendpresentatie op maat

Door middel van een trendpresentatie op maat voorzagen we iedereen die iets te betekenen heeft in de schrijfwereld voor consumentenbladen van de tofste reistrends voor in hun bladen.

Tools?

Met regelmaat worden we door Sanoma uitgenodigd op het hoofdkantoor om een trendupdate te geven met de nieuwste reistrends. Sanoma verzorgt de ruimte, technische ondersteuning en borrel, zodat wij ons kunnen focussen op ons trendverhaal. Middels een inspirerende visuele trendpresentatie brachten we iedereen op de hoogte en nader tot elkaar.

Resultaat? On trend reisverhalen en synergie sales en redactie

Door de trendpresentatie zijn alle reisredacteuren van Sanoma in één klap op de hoogte van alles wat er speelt in de reisbranche. Deze nieuwtjes en ontwikkelingen kunnen ze concreet toepassen in hun verhalen. We bereiken hiermee dat de synergie tussen sales en redactie wordt versterkt.