Trend Onderzoek – VisitNorway

Visit Norway als on trend verkeersbureau

VisitNorway speelt zichzelf graag in de schijnwerper als on trend verkeersbureau. Tijdens hun travel trade workshop verzorgden wij de kick off met een trendpresentatie over reizen naar Noorwegen en Q&A van een uur.

VisitNorway
VisitNorway Trendonderzoek

Wie en waarom? Verbinden Nederlandse touroperators en Noorwegen

Het doel van ons onderzoek voor VisitNorway was een on trend en inhoudelijke invulling geven aan de jaarlijkse travel trade workshop. Op dit event, waarbij 50 touroperators en aanbieders van Noorse producten bij elkaar komen, tekenden wij voor een inspirerende kick off.

Strategie? Reizigersgedrag Noorwegen-reizigers

Voor VisitNorway deden we een trendonderzoek naar de ijk-doelgroepen van VisitNorway. Deze koppelden we aan consumententrends en reistrends om zo een volledig profiel te schetsen van het reizigersgedrag van degenen die (potentieel) naar Noorwegen trekken en hoe je hierop kunt inspelen.

Tools?

  • Trendonderzoek consumententrends
  • Trendonderzoek nieuwe reizigers/ gedrag van reizigers outdoor bestemmingen
  • Doelgroep onderzoek Noorwegen op basis van hun marketingstrategie
  • Visuele trendpresentatie met handout als follow up
  • Concrete tips waarmee alle partijen die op de trade workshop waren meteen mee aan de slag kunnen
  • Exclusief onderzoek en content op maat

Resultaat? Innovatief VisitNorway

Door de inzet van onze trendpresentatie heeft Noorwegen het innovatieve karakter van het verkeersbureau bevestigd. Na de strakke, kleurrijke presentatie met (wereldwijde) productvoorbeelden kon iedereen zich een beeld vormen van de ontwikkelingen binnen de verschillende typen consumenten die op outdoorvakantie gaan. Door de concrete tips die we meegaven konden de partijen gelijk aan de slag met gespreksstof en de opgedane inspiratie en kennis.

Showcase