srprs.me trip: al 51.000 mensen op verrassingsreis

Cherry LAB srprs.me giftcard

Van start-up tot revolutionaire reisorganisatie: je kunt tegenwoordig niet meer om verrassingsreisorganisatie srprs.me heen. In drie jaar tijd stuurden zij al 51.000 mensen op reis naar destination unknown, zetten zij de ‘blind break’ trend op de kaart, betraden ze de internationale markt en werden ze gekozen tot één van de snelst groeiende Tech-bedrijven van Europa. Millennials omarmen het concept al in grote getalen maar inmiddels ziet srprs.me ook pa, ma en zelfs oma hun eerste srprs.stapjes doen. Het grote succes? Mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Oprichter Klompsma: ‘Reizen in 2017? Denk minder, voel meer!’
Vanaf dag één heeft de organisatie het anders gedaan.‘srprs.me heeft een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen’, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Een gewaagde maar zeer succesvolle gedachtegang is gebleken. De blind break pionier streeft ernaar om dit jaar break even te spelen en Klompsma is vastberaden om de srprs.boodschap nog bekender te maken bij het grote publiek. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: ‘Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.’

55.000 reizigers gaan je voor
Beleving in plaats van bestemming; daar draait het om bij het succesvolle srprs.me. En laat dat nu net hun specialiteit zijn! Tot vlak voor vertrek blijft de bestemming een verrassing; het is de beleving van jouw verrassingsreis waar het bij srprs.me om draait. Sinds hun intrede in de markt drie jaar geleden, heeft de online reisaanbieder al meerdere mijlpalen behaald. Zo verwachten zij eind deze zomer hun 55.000e avonturier op reis te sturen, gaat dit getal de boeken in als een verdubbeling ten opzichte van de zomer van 2016 en maakt de organisatie in drie jaar tijd een groei van 3.000% in omzet. Het gaat goed met de reisorganisatie en de honger naar groei blijkt einde- én grenzeloos. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed srprs.me onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepten zij afgelopen april een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30 competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa.

Cherry LAB srprs.me 4

Elke verrassingsreis op maat gemaakt
De bevestiging is duidelijk. srprs.me is niet langer een start-up maar een gevestigde naam in de reisbranche, die met hun revolutionaire blind break trend de reiswereld heeft veranderd. Maar het succes is hen zeker niet naar het hoofd gestegen. Persoonlijke service en klantvriendelijkheid zijn nog steeds srprs.me’s grootste goed. Het geheim? ‘Behandel de reiziger alsof het je vriend is. Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee’, aldus Klompsma. Elke boeking die binnenkomt wordt door een srprs.consultant op maat verzorgd. srprs.me koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen. En dat werkt! Dit is terug te zien aan het klanttevredenheidscijfer van 9,2 en een NPS score van 62, een hoge score in de veel gebruikte klantloyaliteit meting. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote (online) community die srprs.me de afgelopen jaren om zich heen heeft gebouwd. De Facebook community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en hun eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.

Verrassingsreis wordt massaal omarmd
Zoals het iedere reisorganisatie betaamt, is dit succes voor een groot deel afhankelijk van de reiziger. De millennials bleken de blind break trend al snel gevonden te hebben. Weg met het kapot googlen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen! Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen. srprs.me boycot keuzestress en ontneemt een groot gedeelte van jouw reisvoorbereidingen. Deze visie sluit bovendien perfect aan op de huidige beleveniseconomie. Bezittingen staan niet langer centraal maar de experience wordt gezien als heilige graal. ‘Millennials willen ervaringen, geen bezittingen’, aldus Klompsma.

Van travel geek tot controlefreak
Na de massale omarming van de millennials kwamen de inspirerende, positieve reisverhalen al snel bij andere generaties terecht. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de srprs.reiziger op 27 jaar ligt (dit geldt overigens ook voor de srprs.medewerker), zien zij ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dit keer pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken. In de afgelopen drie jaar hebben stelletjes, vriendengroepen, collega’s, families en blinddates de revue al gepasseerd. srprs.me is er voor iedereen en voor elke generatie, niet alleen voor de durfals! Leuk weetje: de meeste reizigers kiezen voor een city trip (41%), de Broke variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).

Cherry LAB srprs.me 3

Van start-up naar revolutionaire reisorganisatie
Vier personen. Dat was het aantal dat ruim een jaar werkte aan de lancering van srprs.me drie jaar geleden. Druppelsgewijs kwamen daar werknemers bij tot het huidige aantal van vijftig enthousiaste en gemotiveerde reisexperts! srprs.me’s missie om reizen spontaner te maken is doorgaans vooral via hun online community en social media te volgen maar de verrassingsreisorganisatie biedt met regelmaat ook extra service in real life. Zo waren er pop-up stores, is er in de maand juli een srprs.balie op Schiphol, regelde srprs.me drie huwelijksaanzoeken en was er de matchmaking tijdens de Blind Date Break met Valentijn. Een daverend succes waarbij jongen en meisje elkaar pas op de verrassingsbestemming voor het eerst zagen.

Filosofie van srprs.me
srprs.me, opgericht in 2014, is een blind break reisorganisatie die je pas op het vliegveld of ‘on the road’ vertelt waar je naartoe gaat. Geheel on-trend vindt srprs.me dat het tijd is om spontaniteit terug te brengen in het reizen, je eigen herinneringen te maken en je vakantie niet langer “kapot te googelen”. Want de mooiste dingen maak je mee als je geen verwachtingen hebt. Er zijn blind breaks in de thema’s Adventure, Backpacking, Broke, City Tripping, Honeymoon, Multi City, Road Tripping, Solo Together, Sunsation en het steeds wisselende Thema van de Maand. Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld of bij een auto-checkpoint moet zijn. Hier vul je een krascode in op je smartphone. Surprise, je gaat naar…

Lisa Kolster over de blind break trend op radio Funx
YouTuber Lisa Kolster maakte afgelopen februari een verrassingsreis met srprs.me. Haar ervaringen deelt zij met radiozender Funx. Beluister hier het fragment.

Cherry LAB Lisa Kolster